Tanam Pokok Tomato Ceri. - Yana SSurianah Blog

Latest

Thursday 10 November 2022

Tanam Pokok Tomato Ceri.

Assalamualaikum...Hollaa...
 
Kali ni aku tanam pokok Tomato Cherry pula, biji benih aku perolehi daripada tomato Cherry yang di beli di pasar. Jadi, biji benih tomato tu memang cukup segar dan cepat pula tumbuh.

Semakin hari semakin membesar dengan daun yang semakin bertambah dan melebar. Tapi, saya tidak pasti pula usia pokok ni berapa hari. Saya lupa letak tarikh Pokok ni di tanam, yang pasti belum berusia sebulan. 

Hari ni aku mau pindahkan pokok-pokok tomato ni ke pasu yang lebih besar. 

11.11.2022 (Jumaat)

Pindah pasu.

 Tadi, sempat la kejap pindahkan anak pokok tomato Cherry ni ke pasu ni. Pasu dari botol mineral, daripada botol-botol tu terbuang atau terbiar begitu saja bagus di gunakan untuk pasu kitar semula.

Tidak kesemua pokok di pindahkan ke pasu botol mineral ni, mana yang sempat saja di pindahkan.

No comments:

Post a Comment