Pengalaman Shopping di Shopee (Biji Benih Sayur & Bunga). - Yana SSurianah Blog

Latest

Thursday 2 January 2020

Pengalaman Shopping di Shopee (Biji Benih Sayur & Bunga).


Assalammualaikum...Holaaa!!

Membeli di Shopee bukan saja boleh beli batu, kayu dan pasir. Biji benih bunga dan sayur pun boleh. ^_^..


Sioknya la membeli secara online ni, sebab boleh membeli tanpa perlu berjalan, boleh beza harga dengan cepat dan senang, dan yang paling pasti jimat berganda duit kita. Banyak sebab lagi membeli secara online ni siok. Nanti aku share yaa. Perkongsian dan Pendapat Personal.

JOIN NOW!! SHOPEE TUTORIAL : Cara Shopping di Shopee & Dapat Cashback Duit.

Ok ! Kita sambung cerita pasal biji benih sayur dan bunga^_^. Aku beli untuk tanam di sekitar rumah.

 1. Bunga Matahari (10 Seed) RM5.00 
Bunga ni memang lawa dan menarik, kan !! Pernah la nampak ladang bunga matahari di luar negara tu, maksud aku nampak dalam gambar. Cantik nya la.... Semoga menjadi dan bertumbuh dengan indah lah bunga ni nanti. Aku tengok review dari rakan pembeli yang lain , 2 hari dah mula tumbuh.

Jadi, tu sebab yang aku beli di kedai tu. Arr! Bagaimana mau tingkatkan keyakinan kita membeli dengan seller online ni boleh tengok review dan baca info barang yang kita mau beli.

Ok! Kedai ni dari Negeri Selangor. Jadi penghantaran tak la lama sangat. Aku order dalam jam9 pagi, dan tenghari atau petang seller pos guna pos laju. Sebab aku tengok tracking nombor, barang dah daftar dalam sistem pos laju.


 2. Chrysanthemum Snowland (30 seeds) RM5.00
Harap nya hidup dan tumbuh subur la bunga ni. Cantik sungguh bunga ni, kecil-kecil comel. Kalau di luar negara menjadi ladang, woowww!! Indah sungguh!! Aku ada ada nampak dalam drama korea ^_^.. lawa nya la bunga.

 3. Marigol Flowers (20 Seeds) RM5.00
Yang ni macam bunga tahi ayam pula ni, tapi bunga ni kalau di tanam banyak-banyak , jadi meriah suasana.

 4. Cherry Tomato. (30 Seeds) RM3.50
Aku suka tomato ni sebab kecil. Hanya perlu jumlah yang kecil dalam masakkan.

 5. Daun sup. (3200 Seeds) RM5.00
Mau tambah dalam masakkan, hanya ambil dari yang di tanam, dalam jumlah sedikit atau banyak pun boleh. Bila-bila masa ja ambil tanpa perlu cari di pasar.

Harap semua semua nya tumbuh dengan subur. Aku kena buat research cara tanam sayur dan bunga ni. Karang Main hantam, confirm la tiada hasil.

Ni antara bunga yang ada di jual di Kedai Wellgrow Seeds. (Klik gambar untuk lebih jelas)

Yang ni pula sayur-sayuran. (Klik gambar untuk lebih jelas)

Barangan untuk berkebun pun ada juga, baja, Plant Tags & Plant Labels, Gardening tools dan banyak lagi.


Kalau kamu mau beli, boleh dapat kan di Wellgrow Seeds.. Search nama kedai di ruangan search di akaun shopee kamu.

Okey !! Ni saja perkongsian ringkas dari aku. InsyaAllah, nanti kalau biji benih sayur dan bunga aku sudah bercambah, aku akan share ar....

Okey !! Bubye

Jangan lupa Follow..

4 comments: